Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Középkor helyett végre E-jegyet a BKK-nál!

 

Középkor helyett végre E-jegyet a BKK-nál!

Fejezd ki te is aláírásoddal azon követelésedet, hogy a budapesti közösségi közlekedés is lépjen be a 21. századba végre, és záros határidőn belül vezessék be az elektronikus jegyrendszert.

Az európai átlagtól már akkor is jócskán lemaradva, 2004-ben ígérték meg először a budapesti embereknek, hogy bevezetik az elektronikus jegyrendszert a BKK járatain. Azóta szinte minden évben milliárdokat költöttek erre, csak éppen egyetlen kósza előrelépés nem történt az ügyben.

Tarlós István, főpolgármester 2017-re ígérte a projekt befejezését, és a papíralapú jegyrendszer felszámolását, mert az szerinte már “Európa szégyene” kezdett lenni. Tavaly a BKK még azt ígérte, hogy egy évtizednyi vajúdás után 2018 elejétől végre valóban elindul a papír alapú jegyeket felváltó és a bliccelőket kiszűrő, modern elektromos jegy- és beléptetőrendszer. Ez a rendszer mára csak a közpénz-szivattyúzás szinonimájává vált.

Egyetértünk a főpolgármester önkritikájával: amit ebben az ügyben művel, az tényleg Európa szégyene, úgyhogy azonnali cselekvést várunk el. Követeljük, hogy tárják fel, hova tűntek az eltékozolt milliárdok, és elég volt a mellébeszélésből is: minél előbb vezessék be az elektronikus jegyrendszert.

 
 Feltételezem, mert nincsen erről semmiféle tájékoztatás, hogy ezzel megszűnne a bérletrendszer. Jelenleg a bérlettel tetszés szerinti utazást bonyolíthatok le. Az E jegyrendszer pedig számon tarthatná az utazások mennyiségét, olyan, mint amikor ma jegytömbbel utazunk. Feltételezem, az hatalmas felháborodást váltana ki, ha valóban így lesz. Ezért nem sürgetik. De hangsúlyozom, nem ismerem az E jegyrendszer működését, feltételezésekből indulok ki.
Kezelés
 
 
Válasz1 órája
 Kedves Szabó Gábor!
Az e-jegyrendszer pont fordítva működik. Ha például azt érzékeli a rendszer, hogy egy hét alatt megvásárolt 10 vonaljegyet, akkor a hét végén nem 3.500 forintot, hanem 3000 forintot számláz ki, mert az már egy vonaljegy-tömb. 
Vagy 
ha egy napon utazik 6 alkalommal vonaljeggyel, akkor a rendszer a nap végén nem 2.100 forintot számláz ki, hanem egy napijegy árát számolja el, ami 1.650 forint.
Az e-jeggyel tehát minden utazó jobban jár, amellett, hogy megmaradnak a havi bérletek is, csak azok nem papíron lesznek, hanem elektronikusan.
Kezelés
 
 
Válasz1 órája
 
 Köszönöm a pontos tájékoztatást. Azért élek a gyanúperrel, hogy a pontos utazási szám nyilvántarthatósága miatt, a bérleteseknek is idővel felső korláttal korlátozhatnák az igénybevételt. Az E rendszer állítólag azért nem lépett még életbe, mert nagyon bonyolult programot kértek a használatához. Szemben más városok egyszerűbb szoftvereivel. Ez a szándék vetíti előre a bérletesek szabályozását. Az egyszerű program annyit tudhat: Érvényes az E jegy, vagy bérlet, vagy nem. Átment a jeggyel, érvényteleníti, nem bonyolult ügy. Kizárólag a bérlettel való utazási szám nyilvántartásának kívánalma okozhatta a program bonyolultságát mert így meg kell oldani az összes érzékelő összekapcsolását. Ennek pedig csak a korlátozás lehetőségének fenntartása adhat értelmet.
Kezelés
 
 
Válasz
 
, az, hogy a Fideszes városvezetés kit hogyan akar listázni, nem tudjuk. De az biztos, hogy aki most bérlettel utazik korlátlanul, az bérlettel utazhat majd korlátlanul az e-jegyrendszer bevezetése után is.
Kezelés
 
 
Válasz45 perce
 
Gábor Szabó A Fidesz-es városvezetés a szabadutazású bérletet nem garantálta semmivel sem, az LMP pedig nem valószínű, hogy átveszi Budapest vezetését, hogy ezt az ígéretet számon lehessen kérni rajta.